[2017] Keszthelyi Strandjátékok

Keszthelyen járt a kerület

A múlt hétvégén összegyűlt a kerület apraja-nagyja, hogy részt vegyen az idén ötödik alkalommal megrendezett keszthelyi Strandhétvégén [2017. június 17-18]. A program nagyon csábítónak ígérkezett minden korosztály számára: a fagyi, a tejfölös-sajtos lángos, a röplabda, a frizbi – na meg persze a Balaton.

Bár úgy tűnt, az időjárás kedvét szegi az amúgy vállalkozó szellemű fiatalságnak, egész szép számmal vettünk részt a program megnyitásául szolgáló zászlófelvonáson. Ott rövid eligazítás következett, bár a résztvevők nagy részének a program már ismerős volt. Összeszedtük hát a fürdőruhákat, törölközőket, a labdákat, a frizbiket és elindultunk a partra.

Ott a csapatok gyors felosztása után már kezdődhetett is a játék. Röplabda, strandfoci és frizbi meccsek folytak párhuzamosan. Nevetéstől volt hangos a part- nem versenytársakként tekintettünk egymásra. A rövid ebédszünet alatt ugyan az időjárás ránk ijesztett, de a nap aztán újra kisütött, így hamar folytatódhattak a mérkőzések. Mindeközben a vállalkozó kedvűek a vizet is kipróbálták. Mindenestre egészen különleges élmény volt pulcsiban álldogálni a Balatonban…

A program hivatalos végekor még bőven folytak a küzdelmek,  emiatt kicsit meg is csúszott a vacsora, ami nagyon finomnak bizonyult.  A következő programpont a kihagyhatatlan tábortűz volt, ahol aztán ha akartunk volna, se tudtunk volna elpilledni. Szinte az összes ugrálós, kiabálós, táncolós játékot eljátszottuk abban a bő egy órában. A kisebbeknek aztán fellőtték a pizsit, de a nagyobbak még maradhattak a tűz körül egy kis énekelgetésre. Azonban akik a pihenést választották (volna) esti programul, azok tervét hamar áthúzta a kempinggel szemközti étteremben tartott lakodalom.

Másnap reggel a 8 órai ébresztő a mulatós miatt félálomban töltött éjszaka után nagyon-nagyon korainak tűnt. Azonban a program kötött volt, így nem fért bele a reggeli szundi. Gyors reggeli után aztán táborbontás következett, majd elindultunk a főtéri templomba. Oda aztán a tervezettnél kicsit hamarabb értünk oda, így még maradt időnk a templomkertben egy kis játékra. A templomba aztán (nagyon megtisztelő módon) az Atya és a ministránsok után középen vonulhattunk be, és a szentélyben foglalhattunk helyet. Ahogy a mise ülős részeinél körülnéztem, cserkésztársaim arcáról sem a kipihentség tükröződött.

A mise után aztán visszasétáltunk a kempingbe, ahol elérkezett az oklevelek és a kupák átadása. Frizbiben első helyezettek, strandfoci és röplabdában harmadik, negyedik helyezéseket értünk el (a szerk.) A legnagyobb várakozás a Vándorkupa sorsát övezte, ami a következő évet a keszthelyi csapatnál tölti majd.

Lecsukódó szemekkel, hátizsákokkal a hátakon, de nagyon szép emlékekkel a szívekben indultunk hát haza…