Rover portya

Csapatunk Rover raja október elején háromnapos portyára indult a Kék túra balatonfelvidéki szakaszán.

Pénteken hárman vágtunk neki a túrának, a hétvége különböző állomásain egyre többen csatlakoztak hozzánk. Első nap Zánkán hagytuk az autót, és gyalogosan Tagyon felé vettük az irányt, ahol egy kedves családi pincészetben frissítettük fel magunk balatoni panoráma mellett. Szerencsésen időzítettük a megállót: épp pincepörköltet főztek ebédre, amiből minket is megvendégeltek. Ezután megmásztuk a Hegyestűt, majd egy csöndes erdős szakasz után Kővágóörs mellett ért minket a napnyugta. (Még az is lehet, hogy közben megtaláltuk a jövő évi táborhelyünk!) Szőlőültetvények mellett vertük fel a sátrainkat, és hangulatos tábortűz után tértünk aludni.

Szombat reggel az Ultrabalaton verseny futóit kerülgetve kezdtük a távot, és egyesültünk a frissen érkezőkkel. A Teodóra tanösvény után a kékkúti ásványvíz kútnál pihentünk meg, ahol ismét bővült a csapat. A következő állomásunk Salföld volt: házias ebéd után megnéztük a közeli Pálos kolostorromot. Végül Ábrahámhegyen az ekkor rendezett szüreti felvonulásnak köszönhetően rendőri és tűzoltós felvezetéssel érkeztünk a faluba. Itt már kevésbé nomád körülmények között, nyaralóban szálltunk meg, vacsorára chili con carne készült. A kitartóbbak még az esti szüreti mulatságra is benéztek a parton.

Vasárnap az ábrahámhegyi templomban vettünk részt szentmisén, utána az ismét gyarapodott csapattal Badacsonyig túráztunk. Útközben felmentünk a helyi kilátóba és a Bagolykő-Róka Sziklához, hogy megcsodáljuk a csodás kilátást. Badacsonyban pedig jól megérdemelt lángosozással zártuk a portyát.